Thursday, June 4, 2009

keberangkatan pergi....


tadi.. aku menelefon salah seorang senior aku yg blaja di UTP.....

aku: cmne orientasi kat sne ea..??
senior: ala,, cm bese2 je.. cm kat SEMESTI dlu2.. cme nye start kul 8 pg abes kul 2 pg... tp tgk keadaan jga lah..

aku: owh, lau pakaian plak cmne??
senior: ala, xyah riso.. xyah byk2.. aku bw 2 kemeja tp aku pkai sehelai je.. selalu pkai jeans, baju collar ngan sendal je.. simple je..

aku: best gler... hmm, sush x blaja kat sne?
senior: xdelah susah sgt, lau rajin snang lah... kalau mlas, jd susahlah.. eh, ko ambik kos pe kat sne?

aku : xtau, asasi kejuruteraan lah.. ijazah smbung kos pe?
senior: aku ambik e&e.. elektrik ngan elektronik.. die de tlis kat surat 2 lah..

aku: aik, de tlis? yang aku tau die tlis bayaran yuran asasi kejuruteraan dan petroleum geosains..
senior: owh ko dpat geosains.. best gler.. aku taun dpan nk minx kos 2 lah.. kos 2 bru lg.. batch ko yg first skali.. mmg demanding lah dpt kos nie..

aku:eah,, rezeki... hehe~ ok lah.. mau packing.. salam..
senior: ok.. wasalam..
--------------------------------------------------------------------------------------------------

aku akan meninggalkn rumah hari ini.. untuk meneruskan cita2 aku.. JURUTERA PETROLEUM.. sememang nye ade hikmah di sebalik ape yg terjadi... kegagalan aku untuk melanjutkan plajaran ke Jepun mempunyai hikmah di sebaliknya.. insya-allah, pabila selesai asasi kejuruteraan ni aku akan menyambung ijazah dalam petroleum geosains di mana kos ni sangat2lh 'demand'.. alhamdulillah..



p/s: doakan kejayaan aku ea. mne tau de rezeki bleh blanje makan ramai2.. . hehe~

2 comments:

Anonymous said...

btul2..Allah tu maha tau n bijaksana, kn?

all the best to you..

;-]

R.A.H.I.M. said...

kepada Anonymous, makacih2.. hehe~ ;-]