Wednesday, December 9, 2009

matang?

org tua2 ckp makin kte tua, makin kite matang.. tp.. matang dr segi ape?

akhlak?
kalau dlu jalan dpan org tua,tunduk tanda hormat tp skrng..?? jalan bkan main berlagak lagi..

pemikiran?
kalau dlu xhisap rokok tp skrg..?? kalau tegur, bkan main byk jwpn nye.. xmuda lah.. xmatang lah.. kuno lah x hisap rokok...

pergaulan?
kalau dlu, berkwan dgn laki dan prmpuan bkan main jaga adab nye tp skrg..? kalau xsosial tu x matang lah, adab pergaulan entah ke mana ntah.. kalau yg berkapel tu kadng2 bw psngn masuk rumah tnpa ada muhrim.. klau ape2 jd mcm mne?

entah lah.. dah xtau mcm mne perkataan MATANG tu ditafsirkan skrng... sje je buat peringatn sendri dan jga teman2 skalian.. bkan untuk marah atau tunding jari pd org lain.. tp sendri kne ingtlah..

sekian, wasalam.. =)




7 comments:

akira said...

wslm.. =)

kalau ade butang like kt sini, da lama like da.. =)

mgkn..ble mkin bsar..mcm2 penglaman..kdg2 smpai lupa yg basic n penting..

R.A.H.I.M. said...

hehe~~ mgkn la..

cey_ay@18 said...

wah..p0st yg sgt matang
uhuu...
setuju sgt ngan anda!!
org skrg mmg cm2..hmm,,

R.A.H.I.M. said...

hehe~ makacih cey ay...

insankamil said...

knpe aq rase aq mcm ade je ciri2 "matang" tuh???? adusssss....malangnye...

anamunawwarah said...

salaam~

sy pun mahu like juga post ini.hehe

kesimpulannya,matang tak bergantung sama usia.
tapi melalui pengalaman...

kot..?

R.A.H.I.M. said...

insankamil- mari lah sme2 muhasabah diri ea...
ana- salam~~ makaseh like post nie.. huhu~~
yup, stuju dgn kenyataan itu..